Ce fel de cosmeticiana esti ?

pensive_woman_biting_lips_09166500

Ce fel de cosmeticiana esti?

Cosmeticiana care educa clientii ?

Sau

Cosmeticiana care asteapta sa o educe clientii?

-un alt fel de chestionar-

Recunosc, pana acum putin timp nici nu credeam ca se poate asa ceva.

       Cum adica o cosmeticiana sa astepte sa o educe clientul?
Acum ceva timp…( ca sa nu spun – pe vremea mea…) clientii nu stiau prea multe despre cosmetica. Aproape nimic as putea spune ( pentru ca da, nici nu era internet).
Dar acum, multe studiaza, afla, se intreaba, testeaza, vor! Sau nu mai vor, nu mai accepta ceea ce li se ofera in salon.
Se asteapta la mai multa pregatire, mai multa igiena, produse mai bune, mai naturale, aparatura mai eficienta (faciala , corporala).
Doresc REZULTATE MAI BUNE!
Perfect. Dintotdeauna femeile si-au dorit sa arate cat mai bine. Deci vroiau rezultate.
Doar ca “luau de bun” ce le spunea cosmeticiana. Daca se poate sau nu, daca exista sau nu.

Acum, clientele au alte surse pe care le consulta sa vada ce se poate si ce exista pe piata.
Ele isi urmaresc propriul interes, adica REZULTATELE.
Aleg acea locatie, acea cosmeticiana care e mai bine pregatita si care ii ofera informatiile necesare, in care sa aiba incredere.
Pana la urma, clientele asta isi doresc. Sa primeasca sfaturi, nu sa le spuna cosmeticienelor ce a mai aparut pe piata, cat de bun e, ca vor si ele.
Sigur, un feed-back e necesar. Cateodata nici tu nu stii daca “va prinde sau nu”.
Dar mi se pare aceeasi dilema ca in cazul mass-media.
Pana la urma, ce e bine sa dai la televizor? Ce cere lumea sau ce au nevoie oamenii?
Ce a mai facut Pitipescu cu Cocosvarla, cati oameni au patit-o grav la stirile de la ora 5, ce a mancat la pranz Icsulescu, unde si mai ales cu cine. Intrebarea este : I-a placut sau nu?
Ati auzit de expresia : “GUSTURILE SE EDUCA” ?
E ADEVARATA!
Daca te uiti 1 luna intreaga la telenovele, de dimineata pana seara, poate ca ti se face rau la inceput, dar spre final abia astepti sa vezi ce se mai intampla. Apropo, cine mai e cu cine in Tanar si Nelinistit?
Daca mananci sanatos si dintr-o data trebuie sa te hranesti cu McDonalds, ti se face rau la propriu.
Dar dupa aceea te obisnuiesti, apoi devii prea apatic sa schimbi ceva. Pana “ o iei la vale de tot”.
Si inversul e valabil. Daca esti obisnuit cu fast food, cartofi prajiti si toate minunatiile asemanatoare, ti se face scarba cand mananci o leguma si o eviti cu toate puterile. Chiar daca esti constient ca iti face bine.
Dar daca o perioada iti propui sa depui un efort si sa schimbi ceva in viata ta, dintr-o data incep sa iti placa fructele, legumele, documentariile, poate chiar poeziile.
Ce e mai bine sa faci ?
Ce e bine sau ce e mai usor, dar neindicat?
Ca si cosmeticiana, cauti sa vezi ce a mai aparut nous au astepti sa iti spuna clientele ca au vazut un produs, o procedura…si apoi sa iti explice exact in ce consta?
Te documentezi si apoi le impartasesti clientelor sau esti fascinata sa le asculti pe ele despre ce au mai vazut la un targ de beauty, la televizor, ce au mai citit intr-o revista ?
Le inveti pe clientele tale cum sa isi imbunatateasca aspectul, stilul de viata sau astepti sa iti ceara ele acest lucru in mod direct ?
Daca afli despre un serviciu nou, mai bun, alegi sa afli mai multe despre el sau iti faci griji daca clienta are bani sau nu?
Nu de putine ori am auzit ca nu se doreste imbunatatirea unui serviciu pentru ca asta ar creste costurile.
Chiar daca situatia in momentul de fata se cere schimbata si lucrurile sunt inacceptabile. Neetice si aproape ilegale.
Cate cosmeticiene refuza, de exemplu, sa arunce ceara dupa epilatul inghinal ? Pe principiul ca ar creste costurile.
Si ce daca ? La un anumit nivel, decat sa iti faci griji de situatia financiara a clientelor, mai bine ti-ai face griji de cat de etic lucrezi.
Si ce daca toata lumea face la fel ? In cate cazuri din istorie multimea a avut dreptate?
E doar o scuza si o iluzie sa crezi ca faci un lucru bun (sau nu chiar asa de rau), daca toata lumea face la fel.
Sunt dura si imi asum. Dar chiar asa : De ce nu arunci ceara dupa epilat ? De ce nu folosesti o spatula noua de fiecare data si manusi?
Sau astepti sa iti ceara clienta asta ? Ori sa te oblige legea?
Scuze sunt multe. Sunt si eu in aceeasi situatie ca tine, si eu gasesc scuze, si eu fac greseli.
Doar ca in anumite domenii fac lucrurile bine si imi pot forma o parere de ansamblu.
De aceea imi permit sa te zgudui de umeri si sa iti spun si tie ce mi-ar prinde bine si mie uneori:
Ce fel de cosmeticiana esti ?
Cine iti dicteaza cum sa fii? Seful, clienta ?
Ai intotdeauna de ales. Intotdeauna.
Si culmea, cand faci ceea ce este bine , observi ca toate grijile pe care ti le-ai facut nu au nici un rost.
In concluzie, ai un cuvant de spus in meseria ta sau ai o atitudine de “lasa ca merge si asa”?
Si cu cat merge mai prost, cu atat ne plangem mai mult, tot timpul altii sunt de vina ( seful, colega,clienta, piata, economia,orasul,sotul etc.)
Esti la curent cu ce e nou, vrei sa iti ajuti mai mult clientii sau astepti sa se documenteze ele, sa se convinga singure si apoi, daca iti cer suficient de multe, chiar sa le oferi?
In ultima perioada de timp m-am ocupat mult de promovarea epilarii cu zahar.
Si am avut ocazia sa vorbesc cu foarte multe cosmeticiene, manageri de salon, cliente.
Concluzia?
Clientii sunt de-a dreptul incantati cand incearca acest serviciu si si-l doresc in continuare.
Unii sunt chiar suparati ca nu au auzit mai devreme de metoda, ca nu le-a spus cosmeticiana lor nimic.
Si cosmeticienele ce fac?
Unele vin si invata, desigur, se informeaza, testeaza. Dar cele mai multe ce credeti ca fac?
Asteapta, dragele mele.
Asteapta sa le ceara clientii in salon epilarea cu zahar.
Asteapta sa le spuna clientii cat de buna e metoda asta si cat de mult si-ar dori sa beneficieze si ele. Tot acolo, la salonul la care merg de atata timp.
In loc sa se documenteze, sa afle cat de multe beneficii le pot oferi clientelor, cum pot evita dezavantajele de pana acum, cum pot in acelasi timp sa le economiseasca timp si bani…ele asteapta.
Asteapta pana li se cere.
In loc sa educe, asteapta sa fie educate de cliente.
Nu spun asta sa te conving sa faci cursuri de epilare cu zahar. Am ales acest domeniu pentru ca il cunosc foarte bine si am o perspectiva mai ampla.
Este un exemplu pe care il cunosc.
Este o situatie care exista in momentul de fata.
Poate in viitor ne vom uita toti in urma si ne vom gandi : “ Doamne, cum era atunci. Epilam cu ceara din decantor. Sau foloseam aceeasi spatula la toate clientele”.
Sau poate va fi ceva de genul : “ A fost o moda epilarea cu zahar. Dar a trecut.”
Care situatie pare mai probabila?
Stii ce? Ambele sunt reale si exista in acelasi timp!
In unele tari se epileaza doar cu zahar ( si nu ma refer la Orient, ci e vorba de tari din Europa). Acolo, doar in mediul rural se mai epileaza cu ceara. Toata lumea a vazut cat de bun e zaharul si nimeni nu mai vrea ceara.
In alte tari (tot din Europa), epilarea cu zahar a fost o moda care a trecut. Tot ceara este baza.
Ce e diferit? Epilarea cu zahar e aceeasi. Beneficiile sunt aceleasi.
Ba chiar noi dispunem de produse si tehnici mai bune.
Diferenta e data de OAMENI.
De cosmeticienele care se lasa asteptate.
Asteapta sa treaca toate pe langa ele.
Nu iau initiativa, nu invata, nu vor sa afle.
In Romania oare cum va fi ? Clientele se vor bucura de servicii mai bune sau nu vor afla niciodata ce au pierdut?
Dar de ce sa ne cramponam de ideea de tara, de ce fac altii, de ce fac majoritatea?
Fiecare traim in lumea noastra. Suntem inconjurati de propria creatie.
Fiecare dintre noi ne construim realitatea.
Toti avem impresia ca suntem mai buni decat suntem de fapt. E omenesc si chiar ne ajuta pana la un punct.
PANA LA UN PUNCT.
La un moment dat, e nevoie sa ne intrebam, fiecare dintre noi, sincer si dezgoliti de vanitati:
Eu ce cosmeticiana VREAU sa fiu?
Care educa clientii
Sau
care asteapta sa i se ceara?

No comments yet.

Leave a Reply